Belgisch rattenforum

Belgisch rattenforum            
Log in om je privéberichten te bekijken Log in om je privéberichten te bekijken
klik voor meer informatie
Medicatie toedienen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Belgisch rattenforum -> Suggesties en help
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arrietty-&-Niya
ritten


Geregistreerd op: 06 Aug 2015
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-08-2015 15:24:53    Onderwerp: Medicatie toedienen Reageren met citaat

Beste rattenliefhebbers


Sinds maandag heb ik twee tamme ratjes. Het zijn de eerste ratjes die ik heb, ik heb tot nu toe enkel ervaring met tamme muizen en hamsters.
Dinsdag merkte ik op dat één van mijn ratjes - Niya - vaak moest niezen. Tegenaan de avond begon ook mijn ander ratje - Arrietty - te steeds vaker te niezen. Ik nam ze woensdag dus mee naar de dierenarts. De dierenarts schreef 2 soorten antibiotica voor die ze elk 2 x per dag moeten nemen. Ik kreeg spuitjes mee waarmee ik de antibiotica rechtstreeks in hun mondje moet spuiten.

Gezien ik de beestjes pas sinds maandag heb, zijn ze nog niet echt gewend aan me. De medicatie toedienen is dus erg moeilijk! De eerste avond probeerde ik in hun mondje te spuiten zoals de dierenarts geadviseerd had. Dat vonden Arrietty en Niya natuurlijk vreselijk. Het snoepje dat ik hen nadien wou aanbieden, wilden ze geen van beiden hebben. Vandaag probeerde de antibiotica gewoon op een stukje appel te doen, maar ook dat wilde geen van beiden opeten. Ik moest de medicatie dus weer door middel van het spuitje toedienen. Het bekje wil langs geen kanten open, dus mijn beestjes zijn telkens helemaal besmeurd. Ik hoop alleen dat ze de medicatie dan effectief binnen hebben wanneer ze zich nadien wassen.

Het resultaat van het toedienen van de medicatie is nu wel dat mijn diertjes wegkruipen in een hoek wanneer ze me zien. Sad Als ik een lawaaitje durf maken in de kamer waarin zij ook zitten, verstoppen ze zich ook meteen. Ik probeerde snoep aan te bieden in de kooi en ze ook even uit de kooi te halen om samen met mij in de zetel te zitten, maar ze willen maar één ding: weg van mij. Arrietty is zelfs niet beschaamd om me gewoon weg te "duwen".

Kan iemand hieromtrent wat tips geven? Ik had héél graag ratjes gehad die gewoon bij me konden zitten om te spelen enzo. Dat ze nu medicatie nodig hebben is natuurlijk vreselijk voor de vertrouwensband en de bonding. Komt dit ooit nog goed?


Groetjes en alvast bedankt voor jullie tips.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kevin
ritten


Geregistreerd op: 03 Mei 2016
Berichten: 2
Woonplaats: ekeren

BerichtGeplaatst: 03-05-2016 02:55:07    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi hoi ik las je berichtje en wil jou even gerust stellen dat ze jou na een tijdje terug zullen vertrouwen.

nu heb ik ook gelezen dat je vroeger muisjes en hamsters hield mag ik vragen wat voor bodem bedekking je gebruikt? ratjes zijn namelijk zeer gevoelig voor stof en kunnen hierdoor veel gaan niezen.

nu verdere tips als je medicatie toedient probeer het spuitje aan de zijkant van het bekje er zachtjes in te duwen en laat hun het dan rustig oplikken,
als je dit doet kan je het best met 2 zijn zodat je het ratje goed kunt vast houden bij het tegenstribbelen.

hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Belgisch rattenforum -> Suggesties en help Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Új lap - 1


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
design by Html-Retro + Forecast
Vertaling door Lennart Goosens.
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum